Tah-dah list

  • woke up in my own bed, way too early. But I
  • got up,
  • got dressed,
  • had breakfast and followed M to
  • finish and print out applications.  This is not the best part of moving here, I am tired of sitting down  in front of computer to try and sell myself in a language I do not master anymore and much preferred to move boxes up stairs and decorate room.  But I did 8 of them, for jobs I have no experience doing 
  • sent 3 applications and
  • landed 1 interview.**

Friday.

Wish me luck.

* oh and i helped save a kitten from drowning on the harbour. Well. Somebody else got it out of the water, I just took it home and tortured it with a towel.  So much for feline elegance...

** (my first in Dk)

Comments

Anonymous said…
IN BOCCA AL LUPO!
kyllyan said…
@leo&kirsten:
aaah tusind tak =).
penpal said…
Var ikke klar over du var vendt hjem :) Velkommen tilbage - hvordan føles det at være "dansker" igen ?
kyllyan said…
@penpal:
aah det foeles godt. det er ogsaa svaert, jeg foeler mig stadig halvt italiener, og jeg har godtnok kastet mig hovedkulds ud i det hele. Men jeg har sikkerhedsnet i form af min familie og kaereste saa jeg synes jeg klarer skaerene. Men jeg elsker danmark, jeg elsker at mange ting falder naturlige, det var ikke saa skraemmende som jeg havde troet. Saa tak for velkomsten =)
Leoparddrengen said…
@kyllyan

Skal du iøvrigt ikke til at have et tastatur med æ, ø & å? ;)
kyllyan said…
@leo,
aah jo det ville godt nok vaere rart men det hèr er jo en baerbar saa methinks not. oev.
penpal said…
Trods alt dejligt med tosprogetheden. Den må være svær at slippe. Især hvis den er tre :) Glæder mig til at læse mere.
kyllyan said…
@penpal: tak =). Og jo,den er svaer at slippe, jeg taler stadig til min kaereste paa italiensk, oversaetter laengere ord ordret (fordi jeg foeler mig som analfabet paa dansk nogle gange; jeg har et ret stort ordforraad paa italiensk) og bander hoejt og eftertrykkeligt paa Toscana-dialekt naar noget ikke gaar. Men det er osse sjovt jo.

Popular posts from this blog

Two years ago

Making a new friend

What's on my mind 9