HALP!

Hvad er en facer ? 

Comments

Leoparddrengen said…
Spademann's har en definition. Før jeg fandt den var jeg faktisk ikke klar over hvad det var, kendte ikke udtrykket - men jeg kan nu gætte det.

Det er de folk man bliver overrendt af, når man går i indre by, som er ansat til at reklamere for diverse NGO'er med videre, det skifter fra dag til dag hvem de reklamerer for.

De fremstår som om de selv er del af organisationen, men det er bare en påtaget rolle.

De vil på den måde have dig til at støtte Unicef, Greenpeace, Amnesty, etc etc etc.
kyllyan said…
@leo: ooooh, tak. Se dèt passer meget godt i de sammenhaenge jeg har laest Facer i. Hav en god dag!
susling said…
Korrektion: En facer er fastansat af en bestemt organisation. Amnesty startede med det og det blev en kæmpe succes for dem. Man ku' jo næsten ikke sige nej, når en pæn ung mand/kvinde henvender sig til en og beder en om at støtte et formål.Så nu støtter jeg.

Men facere er blevet så massive, så det er ved at være in your face - ærgerligt, for konceptet var godt og gav mærkbare resultater.
Leoparddrengen said…
@susling:

Det er muligt at nogen er fastansatte af organisationen, men jeg har da set indslag i TV Avis/Nyheder om at de af nogen "lejes".

Det giver egentlig også mere mening på den måde, da det så kan koordineres at de ikke går og træder hinanden over tæerne på Nørreport, Kultorvet, Amagertorv/Nytorv-Gl. Torv og hvor de nu ellers hænger ud?

Men jeg skal gerne indrømme jeg ikke er den store ekspert på området. Dog må jeg sige, at jeg er uenig i dit grundliggende positive syn på metode - beklager :)

Popular posts from this blog

Two years ago

Making a new friend

What's on my mind 9